House - Rating 4.5 (9)

Marsh Onward!


Bedroom 5 bedrooms
Bathroom 4 baths
Guests 14 guests
Pets Not Allowed Pets Not Allowed

  • Address: 2015 Palmetto Cove Wynd
  • Location: Bald Head Island
  • Type: House
  • View: Water View

Location Location

Description Description
Nestled in the maritime forest, this marshfront home offers a respite from the hustle and bustle of everyday life. Features inlcude a shared community dock and an expansive screened porch ideal for hours of outdoor entertainment. Sleeps 14 (max.). 5 bedrooms (1K-1Q-2D-2T-2Q). 4 full baths. (1) 4 passenger cart, (1) 6 passenger cart. High speed internet. Five minutes to beach access. Minimum weekly stay Memorial Day-Labor Day. Peak Season check-in/out day is Sunday/Sunday. 3:30 p.m. arrival/9:30 a.m. departure.

Availability Calendar Availability Calendar
Available
Unavailable
Check-In
Check-Out
May 2022
Su Mo Tu We Th Fr Sa
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
June 2022
Su Mo Tu We Th Fr Sa
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    
July 2022
Su Mo Tu We Th Fr Sa
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
August 2022
Su Mo Tu We Th Fr Sa
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
September 2022
Su Mo Tu We Th Fr Sa
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
October 2022
Su Mo Tu We Th Fr Sa
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
November 2022
Su Mo Tu We Th Fr Sa
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
December 2022
Su Mo Tu We Th Fr Sa
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
January 2023
Su Mo Tu We Th Fr Sa
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
February 2023
Su Mo Tu We Th Fr Sa
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28        
March 2023
Su Mo Tu We Th Fr Sa
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
April 2023
Su Mo Tu We Th Fr Sa
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
Swipe Swipe for Availability

Amenities 51 Amenities
Accommodations
  • Non-Smoking
Entertainment
  • Books
  • DVD Player
  • Games
  • Satellite or Cable
  • Stereo
  • Television
Essentials
  • Air Conditioning
  • Beach Towels
  • Hair Dryer
  • Iron/Ironing Board
  • Linens Included
  • Living Room
  • Onsite Staff
  • Telephone
  • Towels
  • Washer/Dryer
  • Wifi
Facility
  • Ceiling Fans
  • Covered Parking
  • Electric Vehicle Charger
  • Garage
Family
  • High Chair
  • Pack & Play Travel Crib
Home Safety
  • Clean with disinfectant
  • Enhanced cleaning practices
  • High touch surfaces cleaned with disinfectant
  • Outdoor lighting
  • SafeStay (AHLA - USA)
  • Towels and bedding washed in water that's at least 60sC/140sF
Kitchen
  • Coffee Maker
  • Dishes & Silverware
  • Dishwasher
  • Microwave
  • Oven
  • Refrigerator
  • Stove
  • Toaster
Location
  • Beach
  • Marsh Front
  • Resort
  • Water View
Logistics
  • Long Term Stays Allowed
Outdoor
  • Deck - Patio
  • Grill
  • Outdoor Shower
  • Screened Porch
Sports
  • Basketball Court
  • Golf
  • Kayak Canoe
  • Tennis

Reviews Rating 4.5 (9) Reviews
Rating 4
Beautiful view
We have been coming to this house since 2017. We like everything about the location with the view of the marsh and the dock. However, it is not kept up as well as it once was. The couch on the porch is is a big booby trap, since it’s missing both back legs. And the screens were ripped again. There were no end tables or lamps in the living room so we had to take a lamp and table from a bedroom. It could also use a big skillet that doesn’t spin on the stove because the bottom isn’t flat. The outside needs to be pressure washed. But we put up with all that and will still come back because of the location!
Elizabeth B - Posted: 9/21/2021
Thank you for your review and feedback!! We scheduled Marsh Onward to be pressure washed and screens fixed a while back, it will take place next week. I apologize we were not able to fit in before your vacation, when you return it will be fixed. We look forward to your return in Marsh Onward!! Thank you!
Intracoastal Rentals staff
Rating 5
Marsh house
Very nice house in the Marsh.
Leslie B - Posted: 8/6/2021
Than you!! Come back soon!
Intracoastal Rentals staff
Rating 5
Amazing Marsh Views
If you love fishing and paddle boarding on the creek this is the best house location. The community dock is right out the back door. This is our 3rd time renting this house and we will definitely rent again next summer. The house could use a little TLC (pressure washing, drano, interior door locks fixed, new hoses, a/c upstairs replaced, etc...) but overall its a great house, the kitchen has everything you could ever need and the location can't be beat. We only had 1 issue with the upstairs a/c not working when we arrived and maintenance was quick to come out and fix. Thanks for a great stay!
Liz G - Posted: 6/1/2021
We appreciate your review and comments! Thank you for the suggestions, we will pass along to the owners, the pressure washing has been completed! We can't wait to see you back at Marsh Onward next year!
Intracoastal Rentals staff
Rating 5
Great Location, Awesome House!
We had a fantastic time. The location was one of the best we have had on the marsh, we rented some kayaks and it was so easy to be able to hop on them right from the back yard. The rooms were spacious and comfortable.
Stephenie P - Posted: 1/11/2021
Thank you for your comments! We hope to see you back on the island soon!
Intracoastal Rentals staff
Rating 4
Lovely house, perfect location
Overall, this is a fantastic vacation rental. The location is both convenient and magical - with the ebbing and flowing tide in the marsh and the amazing wildlife. The main living/kitchen/dining area is great. Beds comfortable. The house does need a spruce up and a little updating. Upstairs porch overlooking the marsh is not usable as it is full of pine straw and furniture moldy. And the screened porch and wood decking needs the mold cleaned off and a paint job or to be replaced. The furniture in the screened porch is also tired and It wasn't as comfortable or beautiful as in the pictures. The 2 golf carts were AWESOME!! 2 bikes - were fine - we were so happy to have them. We loved the location and if the house was fixed up a little, we'd happily stay there again. Also, it would be wonderful if at least one of the TV's was a 'smart' tv with access to Netflix etc - especially in the winter months. We'd recommend this house to friends but would warn them that it's not perfect.
Marea G - Posted: 10/15/2020
Thank you so much!! We will share with the owners, good feedback, thank you! We hope to see you back soon.
Intracoastal Rentals staff
Rating 5
Marsh Onward
Perfectly situated on the marsh for a relaxing stay. Conveniently located on the island between the ferry and the East Beach. Unlike Trident, 5/5 dentists would recommend.
Tyler O - Posted: 10/8/2020
Thank you!! Please come back soon!
Intracoastal Rentals staff
Rating 5
Love Marsh Onward
Marsh Onward is the best location on the island! It is just a quick ride to the grocery store yet it feels like it is hidden and secluded all by itself.
Whitney H - Posted: 10/2/2020
We love Marsh Onward, too! Thank you for your comments!
Intracoastal Rentals staff
Rating 5
Marsh Onward
Great house near public dock.
Leslie B - Posted: 8/18/2020
Thank you for your review! We hope you can come back soon!
Intracoastal Rentals staff
Rating 3
Great Sunsets and Location
Marsh Onward was spacious and nice with a well stocked kitchen and beautiful view. We had some issues such as the upstairs shower that wasn't working when we arrived and had to be repaired while we were there. The steps and landing off the screened porch were so slippery and slimy from mildew that several of our group slipped and fell when we first got there. We thought it was especially dangerous for the toddlers and older adults and so we bought some cleaner and scrubbed and cleaned off all the mildew there so it was safe on which to walk. The kitchen was pretty dated. It would have been nice to have a more updated stove and sink since we cooked all week due to COVID. It would also have been nice to have filtered water at the house since the tap water was brackish and undrinkable.

All in all, it was a nice house, it just needed some refreshing. The best thing about the house was the view and location. That can't be beat!

As for the property management group, we had a hard time with communication. It took us 4 months to hear back from them about a single request. And, we could never got a clear answer on whether or not there were bikes or kayaks at the house. We were initially told there were no bikes and so we rented them and when we got to the house, to our surprise there were 4 adult bikes and 2 children's bikes at the house. The tram pickup at the end of our week wasn't ideal. The driver forgot to pick us up at our appointed time (we had to call to see if he was coming) and therefore, we missed the ferry and had to wait for the next one with two tired toddlers in tow. We were out at the curb at 8:15 am as requested and the driver didn't come till almost 9:10. This was all the responsibility of our property management team.

Despite all of this, we would gladly rent again. It was such a nice spot! Our family had a wonderful time and we made the most of this beautiful house and location.
Judy H - Posted: 6/23/2020
Thank you for taking the time to review Marsh Onward! We have shared your concerns and suggestions. I apologize for the lack of communication, we strive to be easily available at all times. Due to COVID and migrating to a new software system at the same time we had a few setbacks and have since corrected the issues. Again, I apologize you had to experience lack of communication. Since extras like bikes and kayaks are not required for the owners to provided, we do not advertise extras, I hope you were able to return you rental. Thank you for bringing the walkways to our attention, they are being pressured washed now. The ferry and tram service has been reduced to half capacity, they are still working very hard to transport guest to a fully booked island. Despite the few mishaps, we are thrilled to hear you will return, thank you so much for your comments!!
Intracoastal Rentals staff
Swipe Swipe for More Reviews

Have a question? Customer Questions & Answers Have a question? Customer Questions & Answers

Want to know specifics? Ask anything about this specific property that you would like to know...

Example: "Is the balcony screened in?" or "Is there a toaster oven?"


Request More Info Request More Info

Want to know specifics? Ask anything in reference to vacationing at this property that you would like to know...

Example: "Are fresh linens provided?"

I agree